एककम् ५

संस्कृति। 
१. सुयोधनस्य राजनीतिः।
  • भारवि - किरातार्जुनीयम्।
काळिदास: 


भारवि।  
              माघ:            


"सुयोधनस्य राजनीति" मलयाळ विवर्तनम् - दर्शनाय click here.                                                                      
           पञ्चमहाकाव्यानि-
  • रघुवंशम्।         - कालिदास:।
  • कुमारसम्भवम्।    - कालिदास:।
  • किरातार्जुनीयम्।  - भारवि।
  • शिशुपालवधम्।    - माघ:।
  • नैषधीयचरितम्।   - श्रीहर्ष:।
കാളിദാസനെക്കുറിച്ച് കൂടുതല്‍ അറിയാന്‍ ക്ലിക്കു് ചെയ്യുക.
           अभ्यासाय-
  • समानतालयुक्तं श्लोकचयनम्।
  • श्लोकानां गद्यक्रमलॆखनम्।
  • आकांक्षापूर्वकम् अन्वयलॆखनम्।
  • श्लोकं पठित्वा प्रश्नानाम् उत्तरलॆखनम्।
  • दुर्योधनस्य प्रजासॆवनंअधिकृत्य सूचनानुसारम् उपन्यासलॆखनम्
२. यागाश्वबन्धनम्। 
  • भवभूति - उत्तररामचरितम्।
             भवभूतिः संस्कृतनाटककर्तृषु कविषु अतीव प्रसिद्धः । बहूनां संस्कृतकवीनां यथा तथैव भवभूतेरपि जीवनचरितम् नातीव ज्ञायते । अयम् स्वकृतौ महावीरचरिते नाटके स्वस्य विषये किञ्चिदिव विवृणोति; यथा- तत्र केचित् तैत्तरीयिणः काश्यपाश्चरणगुरवः पङ्ति पावनाः पञ्चाग्नयो धृतव्रताः सोमपीथिन उदुम्बर नामानो ब्रह्म वादिनः इति । तत्र स्वपरिचयं वदता भवभूतिना भट्टगोपालस्य पौत्रः पवित्र कीर्तेः नीलकण्ठस्य आत्मसम्भवः श्रीक ण्ठपद लाञ्छनो जातु कर्णीपुत्रः इति अभिहितम् । भवभूतेः प्रथमं नाम "श्रीकण्ठः" इति श्री एम्.आर्. तेलङ्ग महाशयः स्वग्रन्थे मालतीमाधवस्य संस्कृत  भाषाकथानुवादे लिखितवान् । अयं भवभूतिनामा कविः वेदान्त शास्त्रे, न्याय शास्त्रे, व्याकरणशास्त्रे ब्रह्मविद्यायां च निष्णातः आसीत् इति अस्य कवेः कृतिभिः ज्ञायते । एष काश्यपगोत्रजः । आपस्तम्ब सूत्रस्य उदुम्बरब्राह्मणशाखायाम् जनिम् अलभत । अस्य माता जातुकर्णी । पिता नीलकण्ठः । पितामहः भट्टगोपालः । ज्ञाननिधिः भवभूतेः गुरुः । एष दाक्षिणात्यः । विदर्भदेशे विद्यमानं पद्मपुरम् अस्य जन्मभूमिः इतिमात्रम् ज्ञातुं शक्यते । विद्वांसः श्रीतेलङ्ग महो दयाः वदन्ति यत्-" अस्ति दक्षिणापथे विद्र्भेषु पद्मपुरम् नाम नगरम् । तत्र केचित्तैत्तरीयाः काश्यपा उदुम्बरोपाभिधाना ब्रह्मवादिनो द्विजा वसन्ति स्म । तेषां वंशे महाकविर्नाम कश्चिद्वाजपेययाजी विप्रो बभूव । अस्मात् पञ्चमः पुरुषो भवभूतिः।
         (वाचिक:, आङ्गिक:, सात्विक:, आहार्य:।)
आभ्यासाय--

  • लवस्य स्वभावचित्रणं सूचनानुसारं लिखत।
                सूचना: - गुरुजनॆष्वादर: - सुहृत्स्नॆह:- अधीतस्य प्रत्यभिज्ञानम् -
                          क्षात्रं तॆज:।

  • अभित:,परित:, समयनिकषाहाप्रतियोगॆपि।(അഭിത:, പരിത:, സമയ, നികഷ തുടങ്ങിയവ ഏതു പദത്തിന്റെ കൂടെ പ്രയോഗി ക്കുന്നുവോ ആ പദം ദ്വിതീയാവിഭക്തിയില്‍ പ്രയോഗിക്കണം)
         उदा - महारजं प्रति।, इन्द्रं प्रति।, ग्रामं प्रति।

  • വാരണാര്‍ത്ഥത്തില്‍ കൃതം എന്ന അവ്യയം പ്രയോഗിക്കുമ്പോ ള്‍ ഏതിന്റെകൂടെ പ്രയോഗിക്കുന്നുവോ ആ പദം തൃതീയാ വിഭക്തിയില്‍ വരും.
         उदा - कृतमश्वॆन।
३. केरलीयकलारूपाणि।
          चक्यार्कूत्त्।
पाठकम्।
हरिकथा।
         कळरिप्पयट्ट्।

पूरक्कळि।

मरत्तुकळि।

  1. ओट्टन्तुल्लल्। --- वीडियॊचित्रलाभाय click here. 
  2. कूटियाट्टम् -- दर्शनार्थं click here. 
  3. कैकॊट्टिक्कलि --- दर्शनार्थं click here. 
  4. कथाकेलि ---दर्शनार्थं click here. 
  5. मार्गंकलि। ----- वीडियॊचित्रलाभाय click here.
  6. कोल्क्कलि ----दर्शनार्थं click here.

वाद्योपकरणानि ----- दर्शनार्थं click here. 
    अभ्यासाय--

  • १. सूचनानुसारं पाठकम् इति कलारूपमधिकृत्य टिप्पणीं   लिखत।
    सूचना - क्षॆत्रकला - नम्ब्यार् - पुराणकथा -परिहासादिकम् -भसमाङ्गितशरीर:

  • २. पाठकम्, चाक्यार्कूत्त् इत्यॆतयो: साजात्य वैजात्यानि लिखत।   

४. सुरायाः असुरता ।

  • आर्यशूर: - जातकमाला।
ബൗദ്ധസാഹിത്യത്തിലെ ഒരു പ്രധാന വിഭാഗമാണ് ജാതകകഥകൾ . ഇവയിലെ പ്രതിപാദ്യം ബുദ്ധന്റെ പൂർ‌വജന്മകഥകളാണ് എന്നതാണ് ജാത കകഥകൾ എന്ന പേരു ലഭിക്കാൻ കാരണം. ബുദ്ധന്റെ ഏതെങ്കിലും ഒരു പൂർവ്വജന്മത്തിൽ നടന്ന സംഭവമായിട്ടാണ് ഓരോ കഥയും ആഖ്യാനം ചെയ്യപ്പെട്ടിരിക്കുന്നത്. ഇവയിൽ ബുദ്ധൻ നായകനോ,കഥാപാത്രമോ ചിലപ്പോൾ നിരീക്ഷകനോ ആയിരിക്കും. അതിനാലിവയെ ബോധിസത്വ കഥകൾ എന്നും പറയാറുണ്ട്. ഇവയിലധികവും പാലി ഭാഷയിലാണ്.
  अभ्यासाय--
  • "जुगुप्सा, प्रमाद:, विराम: इत्यर्थद्योतकशब्दयोगॆ पञ्चमीविभक्ति: स्यात्।"
  • उदाहरणानुसारं लिखत ------- click here.
     उदा - मद्यपानात् विरराम।
  • यथोचितं योजयत --------- click here.


SOFT EXAM एककम्
 

No comments:

Post a Comment